Burgers waarderen onze meldkamer met een 8,8

Burgers die via 112 een melding hebben gedaan bij de Meldkamer Ambulancezorg Noord-Nederland, waarderen dit contact met een 8,8. Dit blijkt uit het landelijke Nivel onderzoek naar de ervaringen van burgers met ambulancezorg.

Trots
Gertjan Lieftinck: “Samen staan we voor het coördineren en regisseren van de best beschikbare ambulancezorg in Noord-Nederland. Dit hoge cijfer laat zien dat we het samen ongelooflijk goed doen. Daar mogen we met elkaar trots op zijn.”

Kwaliteitsthema

De kwaliteitsthema’s van de meldkamer binnen het onderzoek zijn:

  • Of de centralist vertelt wat de melder moet doen tot de ambulance arriveert.
  • Of de centralist dingen op een begrijpelijke manier uitgelegd heeft.

De respectievelijke schaalscore van 85 % en 86% laten zien dat we dit vanuit Drachten al heel goed voor elkaar hebben.

Goede beoordeling meldkamers ambulancezorg
Overall kan geconcludeerd worden dat 112-melders van de meldkamers voor ambulancezorg tevreden zijn over hun contact. Landelijk is het gemiddelde waarderingscijfer een 8,7. Ben je benieuwd naar onze rapportage? Je vindt deze in de bijlage bij onze nieuwsbrief.